![]() |
Parlor är en riktigt fin fransk noisecoregrupp
eller vad man ska kalla musiken de spelar. Hur
som helst här är en intervju med Boris och
Guillaume gjort i maj 2020
Berätta lite om gruppens historia?
Guillaume: Parlor bildades redan 2016 i Paris.
Vi kände redan varandra tack vare tidigare band
vi hade, vi repeterade i samma studio vid den
tiden.
Vi spelade alla Post-Rock / Post-Metal (-ish)
musik och jag antar att vi alla ville skapa en
mer intensiv / aggressiv / energisk musikstil.
Boris: Arthur (sångare) och Guillaume (trummor)
spelade i ett Post-Rock-band med namnet Observer
medan Yann (gitarr) och jag (bas) spelade och
spelar fortfarande i ett Post-Metal-band som
heter SaaR i Paris. Det är Yann som kom med
denna idé om att bilda ett mer extremt /
hardcore punkband - han hade alla dessa riff med
löjliga tidsangivelser i fickan och det är hur
vi kom fram till Parlor.
Berätta lite om varje medlem i gruppen just nu,
ålder, familj, arbete, intressen och något
dåligt om alla? Tidigare band? Andra band vid
sidan av?
-Jag är Guillaume (så franskt!), 29, singel, jag
arbetar som regissör och jobbar med videoklipp,
reklamfilmer, kortfilmer ... Musik och film tar
det mesta av min tid!
Jag känner Arthur (sångare) sedan gymnasiet, vi
lärde oss spela musik tillsammans då! Vi har
haft olika band genom åren men spelar nu i
Parlor tillsammans och även Gibier, ett rockband
vid sidan!
Jag har verkligen fula fötter, och på grund av
en operation för 10 år sedan tillbringade jag en
vecka med en urinkateter. Att ha en stjälk i din
kuk är ... en intressant upplevelse!
B: Jag är Boris, 32, jag är ljudtekniker. Jag
arbetade i flera inspelningsstudior i
tjugoårsåldern och spelade in och mixade många
lokala band - det var så jag först träffade Yann
och spelade in ett spår för SaaR, vilket senare
fick mig att spela bas i det bandet, från 2014
och fram till nu. Vi blev väldigt nära och han
bad mig naturligtvis gå med i Parlor när han
skapade bandet två år senare. Nu jobbar jag
mestadels som radioproducent, men jag spelar in
vänners band då och då ... Jag suger verkligen
att göra rätt tolkningar och citerande
filmdialoger, vilket är synd eftersom Guillaume
behärskar denna konst som ingen annan i spelet
... Jag är mycket avundsjuk på hans hjärna, men
inte på hans fötter!
Jag kan höra många olika influenser men
mestadels hardcore eller ska jag kalla det
noisecore? Favoriter från förr?
-G: Jag tror att du kan kalla det vad du vill!
Jag tror inte att vi passar in i någon
”traditionell” hardcore-scen. Inte heller i
någon "post-något" -scen. För att vara ärlig
undrar vi ibland själva vilken typ av genre vi
spelar.
Det enda säkra är att vi dyrkar Converge, Botch
and Breach! Det kan ge dig en ledtråd om hur vi
låter!
B: Vi blir ofta märkta "Chaotic-hardcore" på
flyers eftersom vi använder vissa
okonventionella sångstrukturer, asymetrisk stil
och det finns definitivt ett "kaotiskt" element
i våra live-shower, med Arthur som går i
moshpiten och attackerar publiken med sin
mikrofon ... Men noisecore är säkert en viktig
del av vårt ljud - Am Rep-etiketten, Helmet,
Big'N, Unwound eller Jesus Lizard är personliga
favoriter och ha´r säkert en inverkan på bandets
sound.
Parlor: är ni nöjda med namnet? Hur kom det upp?
Ni var inte rädda att något annat band skulle
heta så här? Vilket är det bästa bandnamnet du
vet?
-G: Jag minns att vi gick med på att använda
Parlour som namn ... på en kebabrestaurang! Haha
vi hade precis repat och letat efter ett namn i
veckor! Det finns tydligen ett annat band som
heter Parlor, och ett annat heter Parlor Snake.
Vi spelar inte riktigt samma musik eller har
samma publik så jag tror inte att folk blir
förvirrade.
Vi tyckte att Parlor skulle återspegla en
allegori om ett fängelseshall: en plats där du
kan prata med någon efter att ha varit inlåst i
veckor, men du måste fortfarande vara
uppmärksam, alla kan lyssna. Så det skulle vara
huvudsaken, att skicka eller ta emot ett
meddelande, att uttrycka mycket på grund av
frustration.
Vi hade samma tillvägagångssätt med vår allra
första LP ”Zamizdat”: ett ryskt ord som hänvisar
till obehöriga böcker som säljs på den svarta
marknaden under Sovjetunionen. Det bästa
bandnamnet jag känner till är Satanic Escalator,
men jag kom precis på det!
B: Jag skulle säga Master Musicians of Bukkake!
Vad är det bästa med att spela live?
-G: Billig öl!
Jag skulle säga att se folk reagera, dansa och
njuta av din musik. Det är det bästa sättet att
se om din musik påverkar människor (eller inte).
Vi älskar att ge allt vi har på scenen, vara
uppriktiga.
Det finns så många band - alla stilar
inkluderade - som inte verkligen "lever" sin
musik på scenen ...
B: Känslan av att vi fyra klickar ihop och
lyfter helvetet på scenen är en av mina bästa
upplevelser som musiker. Eftersom det bara finns
en gitarr, en bas, en trumma och en galen
sångare ovanpå, då kan det bli riktigt intensivt
men vi måste verkligen få det att hända som ett
band, det finns inga gimmicks som vi kan dölja
oss bakom ... Ibland vi känner att publiken
undrar vem fan är dessa fyra bräckliga killar,
några sekunder innan showen börjar, och det är
ett så roligt ögonblick när det första ackordet
startar och människor lyfter på sina fötter och
kastar sina öl på marken; elementet av
överraskning är en del av det roliga. Guillaume
tar ofta av sig tröjan efter den första låten,
det blir väldigt snabbt varmt på scenen!
Och var är bäst att spela? Och det värsta
stället?
-G: Vi har aldrig spelat utanför Frankrike ännu!
Men hittills med Parlor eller tidigare band
skulle jag säga Norra Frankrike! Det finns många
fantastiska arenor, festivaler och människor är
så välkomnande! Även om de verkar ha några
problem där ... haha
Och spela aldrig på "Gambetta Club"
i Paris, det är den värsta platsen
någonsin!
B: Den här minnesvärda natten ja! Det
ögonblicket då bartendern sa till oss "Ni sänker
era förstärkare eller så kallar jag på polisen"
var rent guld ...
Hur är det att spela den här typen av musik i
Frankrike just nu? Vilka typer av band har ni
konserter tillsammans med?
-G: Det är ganska lätt för oss att spela i Paris
och närliggande städer. Jag tror att det är
mycket lättare än för 15 år sedan att
marknadsföra en spelning tack vare sociala
medier. Du behöver inte spendera timmar på att
dela ut flygblad efter spelningar!
"Scenen" förblir mer eller mindre underground
men steg för steg förändras mentaliteter ...
Till exempel gav ett band som Birds in Row en
intervju till Telerama, det är den finaste
kulturmagasinet n ° 1 i Frankrike. Festivaler
som Hellfest hjälpte till att sprida Hardcore
och Metal-musik till stora medier. Men
Frankrike, till skillnad från skandinaviska
länder eller Storbritannien, har ingen
"rockmusikkultur", det är då säkert!
Vi har spelat med Hardcore-band som Merauder,
Death Metal-band som Implore eller Crust-band
som Martyrdöd men jag tror att vi har mer
gemensamt med band som mixar upp olika
influenser som Inter-Arma, Lo !, Conjurer eller
Fange som vi har varit förband till till
exempel!
Och vi älskar att spela med våra vänner från
Pyrecult, ett Paris-baserat band som är en
perfekt blandning av Hardcore och Black-Metal,
kolla in dem!
Och vi skulle gärna turnera med Point Mort, ett
fantastiskt Post / blackmetal / hardcore band
med en kvinnlig sångare, vi kommer att försöka
få till det!
Vad betyder punk för dig, är det bara ett ord
eller är det en livsstil?
-G: Punk, för mig, är synonymen till DIY. Du kan
göra bokstavligen allt på egen hand, du behöver
inte någon som berättar hur du gör det och du
kan få saker att hända på så många olika sätt än
"normen".
Det är så vi får våra saker gjort med Parlor, i
vår lilla skala.
Men att sätta saker i perspektiv tror jag att
detta ord inte betyder något längre tyvärr.
Liksom de människor som använder ord som "karma"
eller "att vara zen" utan att ha en jävla aning
om vad det egentligen handlar om har "punk"
blivit ett marknadsföringsord, nästan
meningslöst.
Det finns "punkmodeshow", Vodafone's Ads på
Londons taxibilar som säger "London Calling",
Fancy-butiker som säljer "punkartiklar",
Misfits-tröjor i H&M-butiker ...
Vilken låt/album eller grupp var det som tog dig
till punk/ ardcore?
-G: Leeways "Born to Expire"!
B: Guillaume har till och med en hoodie med det
albumomslaget som han bär hela tiden på repen!
Jag är inte säker på att han tvättar den mellan
reptillfällena men ... För mig är det "Dead Man
Walking" med det belgiska bandet Arkangel som
blåste liv i mitt sinne när jag var 15 år. Jag
fick äntligen chansen att se dem i Paris förra
året, det var en intensiv show ...
Vad ska en ung kille göra idag för att chockera
sina föräldrar som vi gjorde när vi var mindre?
De har redan sett allt?
G: Jag skulle säga att göra precis motsatsen
till vad vi gjorde då!
När jag var 14 år gammalt Metalhead ville jag
bara lyssna på extrema saker, bli hög och
försöka göra poäng (utan så mycket framgång
...)!
Men när jag ser barn nuförtiden är det många som
blir veganer, ekologiska aktivister, skapar
föreningar för att hjälpa flyktingar ... Civil
olydnad! Jag är ganska imponerad av dagens
ungdom i denna skala, de är inte lika själviska
som vi var, tror jag!
B: Jag kände inte riktigt lusten att "chocka"
någon som ung kille, jag blev bara kär i all
denna djärva, tunga, experimentella musik och
underjordiska kultur - men jag var först och
främst en nyfiken pojke som ville gräva djupare
... Har alltid haft ett aktivt humör, inte ett
reaktivt. Jag kunde inte bry mig mindre om
människor som kände sig "chockade" av min
musikaliska stil! Mina föräldrar avskräckte mig
aldrig från att göra alla de saker jag kände att
jag behövde göra, så jag antar att jag är en
lycklig pojke. Om jag var far, skulle jag
uppmuntra mina barn att ha sin egen smak och
söka självförtroende själva.
Hur är det att bo i Frankrike just nu?
Politiskt? Fascister? Korona?
-G: Ganska trassligt. Det finns mycket ilska i
hela landet. Vi brukar ha skitregeringar men den
här är särskilt farlig. Denna neo-liberala
regering försöker ta bort all offentlig tjänst
och försöker göra allt privat. De är inte här
för folket, utan för lobbyisterna.
Hur denna pandemi hanteras är tragiskt.
Regeringen har ljugit om allt: masker för
sjukhusen och sagt att det är ok att gå ochr att
rösta den 15 mars (!) Och säga att masker var
värdelösa ... orsakar död av tusentals.
Frankrike är känt för sin nästan folkloriska
känsla att demonstrera. Det är något vi är vana
vid. Men jag såg aldrig denna mängd våld och
förtryck under demonstrationer. Varje
demonstration slutar nu med blixtskott (25
personerhar förlorat ett öga under de senaste 18
månaderna), missbruk av granater (+5 personer
har förlorat händerna) och speciellt slag (mer
än 2000 skadade under de gula västernas
protester) .
Det finns timmar med videor som visar hur polis
som slår lugna sjuksköterskor, ekologiska
aktivister, äldre folk, barn, brandmän ...
Covid-19-pandemin gör saker och ting ännu värre.
Vi kan inte gå ut uatn tillstånd här. Många
poliser missbrukar sin makt och slår människor
varje dag på gatorna: barn från gettot, äldre
som sitter på en bänk ... Och de slipper alltid
undan med det. Du kan inte föreställa dig alla
videor vi ser varje dag och hur de inte
respekterar folket. De har dödat mer än 10
obeväpnade medborgare på mindre än ett år.
Med det sagt: Vi pratar inte så mycket om
politik i Parlor, vi lämnar det till andra
Hardcore- eller Grindcore-band som gör det på så
sätt bättre än oss.
Men om du läser mellan raderna hittar du politik
i vissa låtar! Zamizdat igen!
Finns det några bra band från Frankrike just nu?
Är punkscenen/metallcenen/hardcorescenen stor?
Hur är det i din hemstad?
-Scenen är ganska aktiv! Det finns - som
överallt - några stora headliners som du
troligen har hört talas om (Gojira, Rise of the
Northstar, Alcest osv ...) men mer än en gång
hjälper festivaler som Hellfest eller Motocultor
scenen att bli större! Bara för att prata om
Paris finns Wolpack eller Worst Doubt som
verkligen levererar en N ° 1 Quality Hardcore
rakt i ansiktet!
Och många fantastiska band som kan relateras
till hardcore (men gör sina egna grejer!) Som
Birds in Row, Oddism, Fange ...
Och band som vi älskar från vår hemstad:
Hangman's Chair, Cowards, Pyrecult, Point Mort,
Filthcult, Forge, Mauvaise foi….
Vad vet du om Sverige? Har du varit här någon
gång?
-G: (Jag kommer inte att göra några Ikea skämt,
jag svär !!)
Jag har varit i Finland och Danmark men inte i
Sverige ännu! Jag skulle gärna åka dit, ni
verkar ha några otroliga landskap!
Vi åkte till Köpenhamn förra sommaren med Boris
(basisten) och deltog i en Hardcore-show från
ett Malmös band, Hag, vi älskade det !!
Jag hoppas att vi kommer att spela där i
framtiden!
B: Jag åkte faktiskt till Sverige 2012 med
flickan jag träffade då för att göra en intervju
med Cult Of Luna för ett fransk webzine, som
hette ”Metalorgie”! Historien var galet galen.
Jag skrev ett e-postmeddelande till Johannes
Persson för att säga att vi var stora fans och
var villiga att åka till Gävle för att se dem
spela en svensk festival och göra en intervju
med dem, bara för skojs skull ... Det var så
mycket DIY som det kan bli! Helt oväntat sa
Johannes att han var det ok, så vi tog ett
flygplan till Gävle och gjorde intervjun som
visade sig vara en otrolig stund. Det var några
år efter releasen av "Eternal Kingdom", och han
avslöjade att historien bakom detta "concept-album"
bara var en jätteskämt som han uppfann för att
göra narr av musikjournalister ... Detta och
hela intervjun var rolig , Johannes är en bra
kille. Vi hade verkligen en fantastisk tid där
och svenska landskap är underbara. Den roligaste
delen av historien är att showen de skulle spela
den kvällen aldrig blev av, eftersom de dåliga
väderförhållanden hade gjort det omöjligt för
vissa medlemmar att komma till Gävle!
Fortfarande ett av mina bästa resminnen!
Har du hört några bra band från Sverige?
-G: Wow, ditt land är fullt av fantastiska band!
Jag växte upp och lyssnade på Metal-klassikerna:
Bathory, Entombed, Dismember, Grave ...
Jag älskar Nasum, Sayyadina, Victims, Martyrdöd
men också Halläs, Witchcraft och Cult of Luna,
Breach, Terra Tenebrosa ... Ert land är
musikaliskt så rikt (och då nämnde jag inte Abba
!!)
B: Så många fantastiska band från Sverige så
att jag kan inte ens börja räkna upp dem
alla ... Culf Of Luna och Breach är också
personliga favoriter, som du kan förvänta dig
... Jag lyssnade mycket på Opeth, Entombed, At
The Gates eller In Flames, och lyssnar
fortfarande på Meshuggah (som också kommer från
Umeå!) ... Även Candlemass "Epicus Doomicus
Metallicus" är en milstolpe av doommetal!
Era texter, vem gör dem och vad påverkar er?
Aldrig på franska?
-G: Arthur (sångaren) och jag skriver de flesta
texterna. Vi vill inte skriva på franska för det
här projektet, fan ta Baudelaire!
Det finns olika teman som hur tekniken främjar
oss, polisbrutalitet, våld i hemmet, men också
dumma ämnen som en dålig kock eller "tuffa
killar" -poser!
Vi gillar också att inte ta oss själva för
allvarligt och vi skriver i andra person.
Betydelserna är inte alltid uppenbara!
Finns det något ämne som ni aldrig kommer att
skriva något om?
-Politik. Återigen vill vi inte att Parlor ska
vara ett "politiskt band".
Bästa politiska bandet/artisten?
-G: Erath Crisis eller Youth of Today! svårt val
!!
B: Fugazi!
Tror du att musik (texter och så vidare) kan
förändra någons liv, jag menar människor som
lyssnar på musik?
-G: Jag tycker att musik är ett bra medium för
att öppna ditt sinne och hjälper dig att tänka.
Men nyckeln är alltid inuti dig!
Jag älskar detta citat från Frank Zappa: ”Det
finns fler kärlekslåtar än något annat. Om låtar
kan få dig att göra något så skulle vi alla
älska varandra. "
Ditt favoritomslag genom tiderna? Vem gör era
skivomslag? Och har ni några bra skivbutiker i
er hemstad?
G: Åh ! Det är tufft... Ok jag ska göra det till
3 då! Division’s Unknown pleasures, Frank
Zappa’s “ Ship arriving too late to save a
drowning witch” och Thelanious Monk’s
“Underground!”
Det finns en fantastisk skivbutik som heter
MusicFearSatan i Paris, det är också ett
skivbolag.
Jag älskade en Funk / Soul / Jazz-skivbutik som
hette Groovestore, den har stängts nu tyvärr.
Vi har arbetat med Vaderetro på vår första EP
och Fortifem för vår senaste utgåva.
De är båda riktigt begåvade och har jobbat för
stora Metalband, vi har verkligen haft tur att
få jobba med dem! Kolla in dem!
B: Ja det var knepigt! Jag älskar absolut att
titta på omslag och dess konstverk när jag
lyssnar på skivor, det är en av anledningarna
till att jag samlar på vinyler, även om jag är
helt ok med att lyssna på digital musik på min
telefon också - det är två olika sätt att njuta
av musik i olika sammanhang och bör inte
motsättas av varandra. Mitt favoritomslag är
definitivt Refused“The Shape of Punk To Come” (
det är ett annat bra band från Umeå!).
Kompositionen, färgerna, med collage av foton
från Frankrikes sociala 68-årskris stämmer
perfekt med albumets politiska teman. Jag skulle
också nämna den minimalistiska skönheten i
Fugazis ”The Argument” och den surrealistiska
stilen på Miles Davis ”Bitches Brew”.
Är det viktigt att få ut fysiska skivor? Varför
eller varför inte? Vinyl, CD, kassett, vad
föredrar du om du skulle kunna välja vad som
helst?
G: Jag skulle säga Vinyl! Det är dyrt att
producera men utan att ens tala om
ljudkvaliteten älskar jag det objektet. När jag
var liten tillbringade jag timmar på att läsa
texterna, lyssnade på skivorna och tyckte om
varje detalj i ett konstverk ... Men det var
främst CD: s ...
För mig är det en del av det hela, det visuella
ger dig bandets identitet och hjälper dig att
fly från verkligheten!
B: Vinyl för mig också! Som jag sa i det
föregående svaret är föremålet helt avgörande
för mig. Av samma skäl som Guillaume. Tidigare
hade jag nästan tusen cd-skivor som tonåring,
men jag behöll bara hundra som hade ett starkt
sentimentalt värde och började samla vinyler för
sitt speciella ljud för cirka 8 år sedan. Trots
att det kostar mycket pengar att trycka din
skiva på vinyl, så ser jag det som en slags
prestation av allt arbete vi gjort på ett
projekt, och särskilt när du arbetar med
grafiska mästare som duon Fortifem, är det värt
att titta på konstverket i all sin prakt på en
kartongbit är det bättre än genom en liten
miniatyrbild på Spotify ... Kassetter kan vara
roliga, väldigt punkiga att göra, ljudkvaliteten
är verkligen skit men vi kanske provar det en
dag med Parlor!
Berätta en rolig sak som har hänt under er
karriär och under någon spelning?
-G: Vi gjorde en spelning på en liten plats för
två år sedan, Yanns flickvän och 5 år gamla son
tittade på spelningen. Hans son somnade efter
två låtar, precis framför scenen! Det var så kul
att se detta barn lugnt sova medan vi spelade så
högt!
Hur ser er publik ut? Vilka människor saknar ni
på era konserter? Vilket är det största bandet
du någonsin har spelat tillsammans med?
-G: Jag skulle säga Merauder eller Inter-Arma.
Vår publik är ganska eklektisk: några
hardcoreungdomar, några nördar, noisefans,
metalheads ... Det är bra! Vi vill inte spela
musik för en viss typ av publik
B: Vi spelade med Conjurer och Pijn som är
ganska kända UK-band, väldigt trevliga killar
också. Även med svenska crustlegenderna
Martyrdöd och franska metalakten Fange som är
ganska stora här och turnerar mycket.
Snälla ranka dina fem favoritskivor, fem
favoritkonserter och fem viktigaste sakerna i
livet?
G 1/Joy Division/ Unknown Pleasures
2/Leeway/Born to Expire
3/The Meters/ Rejuvenation
4/Ténébreuse Musique/Ténébreuse musique
5/ Baby Huey/The Baby Huey Legend
1/Obituary Paris ‘06
2/Cult of Luna Paris ‘08
3/Leeway Paris ‘15
4/The Headhunters Paris ‘013
5/ Converge Viveiro, Spain, ‘014 ( or 15?)
B: 1/ Fugazi - “The Argument”
2/ Pink Floyd - “Meddle”
3/ Tool - “Aenima”
4/ Isis - “Oceanic”
5/ Cult Of Luna - “Salvation”
1/ Cult Of Luna - La Locomotive (Paris) May 2006
2/ Godspeed You! Black Emperor - Le Trianon
(Paris) August 2016
3/ Isis - La Maroquinerie (Paris) December 2008
4/ AmenRa - Dour Festival (Dour, Belgium) July
2006
5/ Mogwaï - Dour Festival (Dour, Belgium) July
2011
G och B gemesnamma värderingar:
1/ Kärlek
2/ Vänskap
3/ Omtanke( och speciellt till de svagaste i
samhället)
4/ Respekt
5/ Festa!
Första, senaste och dyraste skivan som du
någonsin har köpt?
-G: Första: Morbid Angel "Abominations of
Desolation"
Senaste: Arkangel “Dead Man Walking”
återutgivning
Dyrast: Tangerine Dream "Stratosfear"
B: Först: The Cranberries - “To The Faithful
Departed” ... på kassett! Början på
öppningslåten "Hollywood" låter fortfarande
tungt AF för ett mainstream pop-rockband!
Senaste: Star Of The Lid - "The Tired Sounds of"
F. Triple vinyl återutgivning från detta
ambientmästerverk på Kranky records, hittades i
en skivbutik i Berlin, några dagar innan covid
pandemi).
Dyrast: Mogwaï - "Central Belters"
vinylboxsamling
Vilka band jämför folk er med, är det tråkigt
att folk jämför er med andra band eller är det
förståeligt?
G: Converge, uppenbarligen! En av våra vänner
från Filthcult kallar oss till och med
"Parisiska Converge!"
Det är förståeligt men vårt sound består av
många olika influenser!
Om du kunde välja fem band från förr och
historiska band och nutida och både döda och
levande band att ha en konsert tillsammans med
ert band. Vilka fem skulle du ha valt?
G: Så de 5 headliners från Guillaume's Fest
skulle vara: Money Jungle (Mingus, Roach,
Ellington), Fela Kuti, Breach, Black Sabbath och
Last Days of Humanity! Det är inte meningsfullt
!! Haha
Och vila i fred Tony Allen!
B: The Ex, Sonic Youth, The Meters, Minor Threat
och N.W.A! Och vi skulle alla träffas på scenen
för att sjunga "Fuck tha Police"!
Är musik ett bra sätt att få ut frustration och
bli en trevligare person utanför musiken ??
G: Naturligtvis är musik en bra katarsis!
Och det finns alltid ett sätt att bli en bättre
musiker, arbeta med din teknik och ha disciplin!
Det är ett bra sätt att lära sig tålamod,
personlig prestation och träffa nya människor!
B: Absolut. Att arbeta med dina kunskaper "i
skjulet" tar din själ till stora höjder ... Det
tar timmar med övning att behärska alla
instrument, och du måste vara ödmjuk med detta,
acceptera misslyckande, arbeta hårt och
regelbundet ... Att spela och förstå andra
musiker kräver också sociala färdigheter som kan
vara användbara utanför scenen. Och
naturligtvis, särskilt för DIY-band, är det
väldigt formande att lära sig att hantera ditt
band, vilket val du gör - vilken spelning du
tar, var du spelar in, hur du hanterar
utgivningen avdin LP osv ... Dessa är alla
egenskaper som översätter mycket naturligt till
andra delar av att vara en ansvarsfull människa.
Vilken är den konstigaste frågan ni någonsin har
fått i en intervju?
-G: Den här? Haha
Vilken är frågan du vill ha men du aldrig får.
Fråga den och svara på den?
-G: Som i Monty Pythons "Holy Graal", vad är min
favoritfärg?
Framtidsplaner för bandet?
-G: Det är svårt att se vad som händer med den
här pandemiska situationen, men vi kommer att
spela in en ny EP på hösten och förhoppningsvis
få ut den i början av 2021 och turné!
Det finns många spelningar och festivaler där vi
var tvungna att avboka på grund av pandemin, vi
hoppas verkligen att få spela dem i framtiden!
För dig själv?
-G: Sluta röka! (men intehasch!)
B: Ta igen den förlorade tiden med min flickvän
som jag inte har sett på nästan 2 låååånga
månader på grund av karantänen i Frankrike. Vi
har varit 350 km från varandra och vi träffas
äntligen igen imorgon, jag kunde inte vara en
lyckligare man!
G: (Boris fick blå bollar!)
Visdomsord?
-G: "Prata skit, bli skjuten". Nej, jag skojar.
Jag skulle säga "l'enfer est pavé de bonnes
intentions"
Det skulle grovt kunna översättas till "Vägen
till helvetet är belagd med goda avsikter"
B: Jag upprepar för mig själv den sista frasen i
Spinozas etik som ett mantra för varje mål jag
uppnår i detta liv: “Mais tout ce qui est beau
est difficile autant que rare”, som kan
översättas till “Men allt av viss skönhet är
lika svår som den är sällsynt.
Något att tillägga?
G: Tack så mycket för att du tog dig tid, Peter!
Jag hoppas att vi träffas en dag i Sverige eller
någon annanstans!
Du är välkommentilli Paris när som helst!
Ta hand om dig och dina släktingar, var säker!
B: Vi gjorde en hemmagjord video under
karantänen för titel-låten på vårt album "Softly"
...! Den är väldigt lika dum som vår första där
vi var klädda som kockar på en restaurang. Du
kan kolla in dem! Stor kärlek Peter! Och tack
för intervjun!
Några videos
https://www.youtube.com/watch?v=xQ8KkGPSQfQ
https://www.youtube.com/watch?v=6Rtm3zFb8Zs
|