Parlor är en riktigt fin fransk noisecoregrupp eller vad man ska kalla musiken de spelar. Hur som helst här är en intervju med Boris och Guillaume gjort i maj 2020

 

Berätta lite om gruppens historia?

Guillaume: Parlor bildades redan 2016 i Paris. Vi kände redan varandra tack vare tidigare band vi hade, vi repeterade i samma studio vid den tiden.

Vi spelade alla Post-Rock / Post-Metal (-ish) musik och jag antar att vi alla ville skapa en mer intensiv / aggressiv / energisk musikstil.

Boris: Arthur (sångare) och Guillaume (trummor) spelade i ett Post-Rock-band med namnet Observer medan Yann (gitarr) och jag (bas) spelade och spelar fortfarande i ett Post-Metal-band som heter SaaR i Paris. Det är Yann som kom med denna idé om att bilda ett mer extremt / hardcore punkband - han hade alla dessa riff med löjliga tidsangivelser i fickan och det är hur vi kom fram till Parlor.

 

Berätta lite om varje medlem i gruppen just nu, ålder, familj, arbete, intressen och något dåligt om alla? Tidigare band? Andra band vid sidan av?

-Jag är Guillaume (så franskt!), 29, singel, jag arbetar som regissör och jobbar med videoklipp, reklamfilmer, kortfilmer ... Musik och film tar det mesta av min tid!

Jag känner Arthur (sångare) sedan gymnasiet, vi lärde oss spela musik tillsammans då! Vi har haft olika band genom åren men spelar nu i Parlor tillsammans och även Gibier, ett rockband vid sidan!

Jag har verkligen fula fötter, och på grund av en operation för 10 år sedan tillbringade jag en vecka med en urinkateter. Att ha en stjälk i din kuk är ... en intressant upplevelse!

B: Jag är Boris, 32, jag är ljudtekniker. Jag arbetade i flera inspelningsstudior i tjugoårsåldern och spelade in och mixade många lokala band - det var så jag först träffade Yann och spelade in ett spår för SaaR, vilket senare fick mig att spela bas i det bandet, från 2014 och fram till nu. Vi blev väldigt nära och han bad mig naturligtvis gå med i Parlor när han skapade bandet två år senare. Nu jobbar jag mestadels som radioproducent, men jag spelar in vänners band då och då ... Jag suger verkligen att göra rätt tolkningar och citerande filmdialoger, vilket är synd eftersom Guillaume behärskar denna konst som ingen annan i spelet ... Jag är mycket avundsjuk på hans hjärna, men inte på hans fötter!

 

Jag kan höra många olika influenser men mestadels hardcore eller ska jag kalla det noisecore? Favoriter från förr?

-G: Jag tror att du kan kalla det vad du vill! Jag tror inte att vi passar in i någon ”traditionell” hardcore-scen. Inte heller i någon "post-något" -scen. För att vara ärlig undrar vi ibland själva vilken typ av genre vi spelar.

Det enda säkra är att vi dyrkar Converge, Botch and Breach! Det kan ge dig en ledtråd om hur vi låter!

B: Vi blir ofta märkta "Chaotic-hardcore" på flyers eftersom vi använder vissa okonventionella sångstrukturer, asymetrisk stil och det finns definitivt ett "kaotiskt" element i våra live-shower, med Arthur som går i moshpiten och attackerar publiken med sin mikrofon ... Men noisecore är säkert en viktig del av vårt ljud - Am Rep-etiketten, Helmet, Big'N, Unwound eller Jesus Lizard är personliga favoriter och ha´r säkert en inverkan på bandets sound.

 

Parlor: är ni nöjda med namnet? Hur kom det upp? Ni var inte rädda att något annat band skulle heta så här? Vilket är det bästa bandnamnet du vet?

-G: Jag minns att vi gick med på att använda Parlour som namn ... på en kebabrestaurang! Haha vi hade precis repat och letat efter ett namn i veckor! Det finns tydligen ett annat band som heter Parlor, och ett annat heter Parlor Snake.

Vi spelar inte riktigt samma musik eller har samma publik så jag tror inte att folk blir förvirrade.

Vi tyckte att Parlor skulle återspegla en allegori om ett fängelseshall: en plats där du kan prata med någon efter att ha varit inlåst i veckor, men du måste fortfarande vara uppmärksam, alla kan lyssna. Så det skulle vara huvudsaken, att skicka eller ta emot ett meddelande, att uttrycka mycket på grund av frustration.

Vi hade samma tillvägagångssätt med vår allra första LP ”Zamizdat”: ett ryskt ord som hänvisar till obehöriga böcker som säljs på den svarta marknaden under Sovjetunionen. Det bästa bandnamnet jag känner till är Satanic Escalator, men jag kom precis på det!

B: Jag skulle säga Master Musicians of Bukkake!

 

Vad är det bästa med att spela live?

-G: Billig öl!

Jag skulle säga att se folk reagera, dansa och njuta av din musik. Det är det bästa sättet att se om din musik påverkar människor (eller inte). Vi älskar att ge allt vi har på scenen, vara uppriktiga.

Det finns så många band - alla stilar inkluderade - som inte verkligen "lever" sin musik på scenen ...

B: Känslan av att vi fyra klickar ihop och lyfter helvetet på scenen är en av mina bästa upplevelser som musiker. Eftersom det bara finns en gitarr, en bas, en trumma och en galen sångare ovanpå, då kan det bli riktigt intensivt men vi måste verkligen få det att hända som ett band, det finns inga gimmicks som vi kan dölja oss bakom ... Ibland vi känner att publiken undrar vem fan är dessa fyra bräckliga killar, några sekunder innan showen börjar, och det är ett så roligt ögonblick när det första ackordet startar och människor lyfter på sina fötter och kastar sina öl på marken; elementet av överraskning är en del av det roliga. Guillaume tar ofta av sig tröjan efter den första låten, det blir väldigt snabbt varmt på scenen!

 

Och var är bäst att spela? Och det värsta stället?

-G: Vi har aldrig spelat utanför Frankrike ännu! Men hittills med Parlor eller tidigare band skulle jag säga Norra Frankrike! Det finns många fantastiska arenor, festivaler och människor är så välkomnande! Även om de verkar ha några problem där ... haha

Och spela aldrig på "Gambetta Club"  i Paris, det är den värsta platsen någonsin!

B: Den här minnesvärda natten ja! Det ögonblicket då bartendern sa till oss "Ni sänker era förstärkare eller så kallar jag på polisen" var rent guld ...

 

Hur är det att spela den här typen av musik i Frankrike just nu? Vilka typer av band har ni konserter tillsammans med?

-G: Det är ganska lätt för oss att spela i Paris och närliggande städer. Jag tror att det är mycket lättare än för 15 år sedan att marknadsföra en spelning tack vare sociala medier. Du behöver inte spendera timmar på att dela ut flygblad efter spelningar!

"Scenen" förblir mer eller mindre underground men steg för steg förändras mentaliteter ... Till exempel gav ett band som Birds in Row en intervju till Telerama, det är den finaste kulturmagasinet n ° 1 i Frankrike. Festivaler som Hellfest hjälpte till att sprida Hardcore och Metal-musik till stora medier. Men Frankrike, till skillnad från skandinaviska länder eller Storbritannien, har ingen "rockmusikkultur", det är då säkert!

Vi har spelat med Hardcore-band som Merauder, Death Metal-band som Implore eller Crust-band som Martyrdöd men jag tror att vi har mer gemensamt med band som mixar upp olika influenser som Inter-Arma, Lo !, Conjurer eller Fange som vi har varit förband till till exempel!

Och vi älskar att spela med våra vänner från Pyrecult, ett Paris-baserat band som är en perfekt blandning av Hardcore och Black-Metal, kolla in dem!

Och vi skulle gärna turnera med Point Mort, ett fantastiskt Post / blackmetal / hardcore band med en kvinnlig sångare, vi kommer att försöka få till det!

 

Vad betyder punk för dig, är det bara ett ord eller är det en livsstil?

-G: Punk, för mig, är synonymen till DIY. Du kan göra bokstavligen allt på egen hand, du behöver inte någon som berättar hur du gör det och du kan få saker att hända på så många olika sätt än "normen".

Det är så vi får våra saker gjort med Parlor, i vår lilla skala.

Men att sätta saker i perspektiv tror jag att detta ord inte betyder något längre tyvärr. Liksom de människor som använder ord som "karma" eller "att vara zen" utan att ha en jävla aning om vad det egentligen handlar om har "punk" blivit ett marknadsföringsord, nästan meningslöst.

Det finns "punkmodeshow", Vodafone's Ads på Londons taxibilar som säger "London Calling", Fancy-butiker som säljer "punkartiklar", Misfits-tröjor i H&M-butiker ...

 

Vilken låt/album eller grupp var det som tog dig till punk/ ardcore?

-G: Leeways "Born to Expire"!

B: Guillaume har till och med en hoodie med det albumomslaget som han bär hela tiden på repen! Jag är inte säker på att han tvättar den mellan reptillfällena men ... För mig är det "Dead Man Walking" med det belgiska bandet Arkangel som blåste liv i mitt sinne när jag var 15 år. Jag fick äntligen chansen att se dem i Paris förra året, det var en intensiv show ...

 

Vad ska en ung kille göra idag för att chockera sina föräldrar som vi gjorde när vi var mindre? De har redan sett allt?

G: Jag skulle säga att göra precis motsatsen till vad vi gjorde då!

När jag var 14 år gammalt Metalhead ville jag bara lyssna på extrema saker, bli hög och försöka göra poäng (utan så mycket framgång ...)!

Men när jag ser barn nuförtiden är det många som blir veganer, ekologiska aktivister, skapar föreningar för att hjälpa flyktingar ... Civil olydnad! Jag är ganska imponerad av dagens ungdom i denna skala, de är inte lika själviska som vi var, tror jag!

B: Jag kände inte riktigt lusten att "chocka" någon som ung kille, jag blev bara kär i all denna djärva, tunga, experimentella musik och underjordiska kultur - men jag var först och främst en nyfiken pojke som ville gräva djupare ... Har alltid haft ett aktivt humör, inte ett reaktivt. Jag kunde inte bry mig mindre om människor som kände sig "chockade" av min musikaliska stil! Mina föräldrar avskräckte mig aldrig från att göra alla de saker jag kände att jag behövde göra, så jag antar att jag är en lycklig pojke. Om jag var far, skulle jag uppmuntra mina barn att ha sin egen smak och söka självförtroende själva.

 

Hur är det att bo i Frankrike just nu? Politiskt? Fascister? Korona?

-G: Ganska trassligt. Det finns mycket ilska i hela landet. Vi brukar ha skitregeringar men den här är särskilt farlig. Denna neo-liberala regering försöker ta bort all offentlig tjänst och försöker göra allt privat. De är inte här för folket, utan för lobbyisterna.

Hur denna pandemi hanteras är tragiskt. Regeringen har ljugit om allt: masker för sjukhusen och sagt att det är ok att gå ochr att rösta den 15 mars (!) Och säga att masker var värdelösa ... orsakar död av tusentals.

Frankrike är känt för sin nästan folkloriska känsla att demonstrera. Det är något vi är vana vid. Men jag såg aldrig denna mängd våld och förtryck under demonstrationer. Varje demonstration slutar nu med blixtskott (25 personerhar förlorat ett öga under de senaste 18 månaderna), missbruk av granater (+5 personer har förlorat händerna) och speciellt slag (mer än 2000 skadade under de gula västernas protester) .

Det finns timmar med videor som visar hur polis som slår lugna sjuksköterskor, ekologiska aktivister, äldre folk, barn, brandmän ...

Covid-19-pandemin gör saker och ting ännu värre. Vi kan inte gå ut uatn tillstånd här. Många poliser missbrukar sin makt och slår människor varje dag på gatorna: barn från gettot, äldre som sitter på en bänk ... Och de slipper alltid undan med det. Du kan inte föreställa dig alla videor vi ser varje dag och hur de inte respekterar folket. De har dödat mer än 10 obeväpnade medborgare på mindre än ett år.

Med det sagt: Vi pratar inte så mycket om politik i Parlor, vi lämnar det till andra Hardcore- eller Grindcore-band som gör det på så sätt bättre än oss.

Men om du läser mellan raderna hittar du politik i vissa låtar! Zamizdat igen!

 

Finns det några bra band från Frankrike just nu? Är punkscenen/metallcenen/hardcorescenen stor? Hur är det i din hemstad?

-Scenen är ganska aktiv! Det finns - som överallt - några stora headliners som du troligen har hört talas om (Gojira, Rise of the Northstar, Alcest osv ...) men mer än en gång hjälper festivaler som Hellfest eller Motocultor scenen att bli större! Bara för att prata om Paris finns Wolpack eller Worst Doubt som verkligen levererar en N ° 1 Quality Hardcore rakt i ansiktet!

Och många fantastiska band som kan relateras till hardcore (men gör sina egna grejer!) Som Birds in Row, Oddism, Fange ...

Och band som vi älskar från vår hemstad: Hangman's Chair, Cowards, Pyrecult, Point Mort, Filthcult, Forge, Mauvaise foi….

 

Vad vet du om Sverige? Har du varit här någon gång?

-G: (Jag kommer inte att göra några Ikea skämt, jag svär !!)

Jag har varit i Finland och Danmark men inte i Sverige ännu! Jag skulle gärna åka dit, ni verkar ha några otroliga landskap!

Vi åkte till Köpenhamn förra sommaren med Boris (basisten) och deltog i en Hardcore-show från ett Malmös band, Hag, vi älskade det !!

Jag hoppas att vi kommer att spela där i framtiden!

B: Jag åkte faktiskt till Sverige 2012 med flickan jag träffade då för att göra en intervju med Cult Of Luna för ett fransk webzine, som hette ”Metalorgie”! Historien var galet galen. Jag skrev ett e-postmeddelande till Johannes Persson för att säga att vi var stora fans och var villiga att åka till Gävle för att se dem spela en svensk festival och göra en intervju med dem, bara för skojs skull ... Det var så mycket DIY som det kan bli! Helt oväntat sa Johannes att han var det ok, så vi tog ett flygplan till Gävle och gjorde intervjun som visade sig vara en otrolig stund. Det var några år efter releasen av "Eternal Kingdom", och han avslöjade att historien bakom detta "concept-album" bara var en jätteskämt som han uppfann för att göra narr av musikjournalister ... Detta och hela intervjun var rolig , Johannes är en bra kille. Vi hade verkligen en fantastisk tid där och svenska landskap är underbara. Den roligaste delen av historien är att showen de skulle spela den kvällen aldrig blev av, eftersom de dåliga väderförhållanden hade gjort det omöjligt för vissa medlemmar att komma till Gävle! Fortfarande ett av mina bästa resminnen!

 

Har du hört några bra band från Sverige?

-G: Wow, ditt land är fullt av fantastiska band!

Jag växte upp och lyssnade på Metal-klassikerna: Bathory, Entombed, Dismember, Grave ...

Jag älskar Nasum, Sayyadina, Victims, Martyrdöd men också Halläs, Witchcraft och Cult of Luna, Breach, Terra Tenebrosa ... Ert land är musikaliskt så rikt (och då nämnde jag inte Abba !!)

B: Så många fantastiska band från Sverige så  att jag kan inte ens börja räkna upp dem alla ... Culf Of Luna och Breach är också personliga favoriter, som du kan förvänta dig ... Jag lyssnade mycket på Opeth, Entombed, At The Gates eller In Flames, och lyssnar fortfarande på Meshuggah (som också kommer från Umeå!) ... Även Candlemass "Epicus Doomicus Metallicus" är en milstolpe av doommetal!

 

Era texter, vem gör dem och vad påverkar er? Aldrig på franska?

-G: Arthur (sångaren) och jag skriver de flesta texterna. Vi vill inte skriva på franska för det här projektet, fan ta Baudelaire!

Det finns olika teman som hur tekniken främjar oss, polisbrutalitet, våld i hemmet, men också dumma ämnen som en dålig kock eller "tuffa killar" -poser!

Vi gillar också att inte ta oss själva för allvarligt och vi skriver i andra person.

Betydelserna är inte alltid uppenbara!

 

Finns det något ämne som ni aldrig kommer att skriva något om?

-Politik. Återigen vill vi inte att Parlor ska vara ett "politiskt band".

 

Bästa politiska bandet/artisten?

-G: Erath Crisis eller Youth of Today! svårt val !!

B: Fugazi!

 

Tror du att musik (texter och så vidare) kan förändra någons liv, jag menar människor som lyssnar på musik?

-G: Jag tycker att musik är ett bra medium för att öppna ditt sinne och hjälper dig att tänka.

Men nyckeln är alltid inuti dig!

Jag älskar detta citat från Frank Zappa: ”Det finns fler kärlekslåtar än något annat. Om låtar kan få dig att göra något så skulle vi alla älska varandra. "

 

Ditt favoritomslag genom tiderna? Vem gör era skivomslag? Och har ni några bra skivbutiker i er hemstad?

G: Åh ! Det är tufft... Ok jag ska göra det till 3 då! Division’s Unknown pleasures, Frank Zappa’s “ Ship arriving too late to save a drowning witch” och Thelanious Monk’s “Underground!”

Det finns en fantastisk skivbutik som heter MusicFearSatan i Paris, det är också ett skivbolag.

Jag älskade en Funk / Soul / Jazz-skivbutik som hette Groovestore, den har stängts nu tyvärr.

Vi har arbetat med Vaderetro på vår första EP och Fortifem för vår senaste utgåva.

De är båda riktigt begåvade och har jobbat för stora Metalband, vi har verkligen haft tur att få jobba med dem! Kolla in dem!

B: Ja det var knepigt! Jag älskar absolut att titta på omslag och dess konstverk när jag lyssnar på skivor, det är en av anledningarna till att jag samlar på vinyler, även om jag är helt ok med att lyssna på digital musik på min telefon också - det är två olika sätt att njuta av musik i olika sammanhang och bör inte motsättas av varandra. Mitt favoritomslag är definitivt Refused“The Shape of Punk To Come” ( det är ett annat bra band från Umeå!). Kompositionen, färgerna, med collage av foton från Frankrikes sociala 68-årskris stämmer perfekt med albumets politiska teman. Jag skulle också nämna den minimalistiska skönheten i Fugazis ”The Argument” och den surrealistiska stilen på Miles Davis ”Bitches Brew”.

 

Är det viktigt att få ut fysiska skivor? Varför eller varför inte? Vinyl, CD, kassett, vad föredrar du om du skulle kunna välja vad som helst?

G: Jag skulle säga Vinyl! Det är dyrt att producera men utan att ens tala om ljudkvaliteten älskar jag det objektet. När jag var liten tillbringade jag timmar på att läsa texterna, lyssnade på skivorna och tyckte om varje detalj i ett konstverk ... Men det var främst CD: s ...

För mig är det en del av det hela, det visuella ger dig bandets identitet och hjälper dig att fly från verkligheten!

B: Vinyl för mig också! Som jag sa i det föregående svaret är föremålet helt avgörande för mig. Av samma skäl som Guillaume. Tidigare hade jag nästan tusen cd-skivor som tonåring, men jag behöll bara hundra som hade ett starkt sentimentalt värde och började samla vinyler för sitt speciella ljud för cirka 8 år sedan. Trots att det kostar mycket pengar att trycka din skiva på vinyl, så ser jag det som en slags prestation av allt arbete vi gjort på ett projekt, och särskilt när du arbetar med grafiska mästare som duon Fortifem, är det värt att titta på konstverket i all sin prakt på en kartongbit är det bättre än genom en liten miniatyrbild på Spotify ... Kassetter kan vara roliga, väldigt punkiga att göra, ljudkvaliteten är verkligen skit men vi kanske provar det en dag med Parlor!

 

Berätta en rolig sak som har hänt under er karriär och under någon spelning?

-G: Vi gjorde en spelning på en liten plats för två år sedan, Yanns flickvän och 5 år gamla son tittade på spelningen. Hans son somnade efter två låtar, precis framför scenen! Det var så kul att se detta barn lugnt sova medan vi spelade så högt!

 

Hur ser er publik ut? Vilka människor saknar ni på era konserter? Vilket är det största bandet du någonsin har spelat tillsammans med?

-G: Jag skulle säga Merauder eller Inter-Arma.

Vår publik är ganska eklektisk: några hardcoreungdomar, några nördar, noisefans, metalheads ... Det är bra! Vi vill inte spela musik för en viss typ av publik

B: Vi spelade med Conjurer och Pijn som är ganska kända UK-band, väldigt trevliga killar också. Även med svenska crustlegenderna Martyrdöd och franska metalakten Fange som är ganska stora här och turnerar mycket.

 

Snälla ranka dina fem favoritskivor, fem favoritkonserter och fem viktigaste sakerna i livet?

G 1/Joy Division/ Unknown Pleasures

2/Leeway/Born to Expire

3/The Meters/ Rejuvenation

4/Ténébreuse Musique/Ténébreuse musique

5/ Baby Huey/The Baby Huey Legend

1/Obituary Paris ‘06

2/Cult of Luna Paris ‘08

3/Leeway Paris ‘15

4/The Headhunters Paris ‘013

5/ Converge Viveiro, Spain, ‘014 ( or 15?)

B: 1/ Fugazi - “The Argument”

2/ Pink Floyd - “Meddle”

3/ Tool - “Aenima”

4/ Isis - “Oceanic”

5/ Cult Of Luna - “Salvation”

1/ Cult Of Luna - La Locomotive (Paris) May 2006

2/ Godspeed You! Black Emperor - Le Trianon (Paris) August 2016

3/ Isis - La Maroquinerie (Paris) December 2008

4/ AmenRa - Dour Festival (Dour, Belgium) July 2006

5/ Mogwaï - Dour Festival (Dour, Belgium) July 2011

G och B gemesnamma värderingar:

1/ Kärlek

2/ Vänskap

3/ Omtanke( och speciellt till de svagaste i samhället)

4/ Respekt

5/ Festa!

 

Första, senaste och dyraste skivan som du någonsin har köpt?

-G: Första: Morbid Angel "Abominations of Desolation"

Senaste: Arkangel “Dead Man Walking” återutgivning

Dyrast: Tangerine Dream "Stratosfear"

B: Först: The Cranberries - “To The Faithful Departed” ... på kassett! Början på öppningslåten "Hollywood" låter fortfarande tungt AF för ett mainstream pop-rockband!

Senaste: Star Of The Lid - "The Tired Sounds of" F. Triple vinyl återutgivning från detta ambientmästerverk på Kranky records, hittades i en skivbutik i Berlin, några dagar innan covid pandemi).

Dyrast: Mogwaï - "Central Belters" vinylboxsamling

 

Vilka band jämför folk er med, är det tråkigt att folk jämför er med andra band eller är det förståeligt?

G: Converge, uppenbarligen! En av våra vänner från Filthcult kallar oss till och med "Parisiska Converge!"

Det är förståeligt men vårt sound består av många olika influenser!

 

Om du kunde välja fem band från förr och historiska band och nutida och både döda och levande band att ha en konsert tillsammans med ert band. Vilka fem skulle du ha valt?

G: Så de 5 headliners från Guillaume's Fest skulle vara: Money Jungle (Mingus, Roach, Ellington), Fela Kuti, Breach, Black Sabbath och Last Days of Humanity! Det är inte meningsfullt !! Haha

Och vila i fred Tony Allen!

B: The Ex, Sonic Youth, The Meters, Minor Threat och N.W.A! Och vi skulle alla träffas på scenen för att sjunga "Fuck tha Police"!

 

Är musik ett bra sätt att få ut frustration och bli en trevligare person utanför musiken ??

G: Naturligtvis är musik en bra katarsis!

Och det finns alltid ett sätt att bli en bättre musiker, arbeta med din teknik och ha disciplin! Det är ett bra sätt att lära sig tålamod, personlig prestation och träffa nya människor!

B: Absolut. Att arbeta med dina kunskaper "i skjulet" tar din själ till stora höjder ... Det tar timmar med övning att behärska alla instrument, och du måste vara ödmjuk med detta, acceptera misslyckande, arbeta hårt och regelbundet ... Att spela och förstå andra musiker kräver också sociala färdigheter som kan vara användbara utanför scenen. Och naturligtvis, särskilt för DIY-band, är det väldigt formande att lära sig att hantera ditt band, vilket val du gör - vilken spelning du tar, var du spelar in, hur du hanterar utgivningen avdin LP osv ... Dessa är alla egenskaper som översätter mycket naturligt till andra delar av att vara en ansvarsfull människa.

 

Vilken är den konstigaste frågan ni någonsin har fått i en intervju?

-G: Den här? Haha

 

Vilken är frågan du vill ha men du aldrig får. Fråga den och svara på den?

-G: Som i Monty Pythons "Holy Graal", vad är min favoritfärg?

 

Framtidsplaner för bandet?

-G: Det är svårt att se vad som händer med den här pandemiska situationen, men vi kommer att spela in en ny EP på hösten och förhoppningsvis få ut den i början av 2021 och turné!

Det finns många spelningar och festivaler där vi var tvungna att avboka på grund av pandemin, vi hoppas verkligen att få spela dem i framtiden!

 

För dig själv?

-G: Sluta röka! (men intehasch!)

B: Ta igen den förlorade tiden med min flickvän som jag inte har sett på nästan 2 låååånga månader på grund av karantänen i Frankrike. Vi har varit 350 km från varandra och vi träffas äntligen igen imorgon, jag kunde inte vara en lyckligare man!

G: (Boris fick blå bollar!)

 

Visdomsord?

-G: "Prata skit, bli skjuten". Nej, jag skojar. Jag skulle säga "l'enfer est pavé de bonnes intentions"

Det skulle grovt kunna översättas till "Vägen till helvetet är belagd med goda avsikter"

B: Jag upprepar för mig själv den sista frasen i Spinozas etik som ett mantra för varje mål jag uppnår i detta liv: “Mais tout ce qui est beau est difficile autant que rare”, som kan översättas till “Men allt av viss skönhet är lika svår som den är sällsynt.

 

Något att tillägga?

G: Tack så mycket för att du tog dig tid, Peter!

Jag hoppas att vi träffas en dag i Sverige eller någon annanstans!

Du är välkommentilli Paris när som helst!

Ta hand om dig och dina släktingar, var säker!

B: Vi gjorde en hemmagjord video under karantänen för titel-låten på vårt album "Softly" ...! Den är väldigt lika dum som vår första där vi var klädda som kockar på en restaurang. Du kan kolla in dem! Stor kärlek Peter! Och tack för intervjun!

Några videos

https://www.youtube.com/watch?v=xQ8KkGPSQfQ

https://www.youtube.com/watch?v=6Rtm3zFb8Zs